מדינת ישראל נקטה יוזמה לעודד פיתוח מקורות אנרגיה חלופיים שהם מתחדשים וירוקים. במסגרת זו חברת חשמל תרכוש חשמל מן הציבור המיוצר בטכנולוגיה זו. ספקי אנרגיה זו הם גופים מסחריים או פרטיים באוכלוסיה אשר יש ברשותם שטחים נרחבים להתקנת הציוד, כגון: מבנים חקלאיים, מבני תעשייה ומחסנים,קניונים, מבני ציבור ואפילו תחנות דלק.
בעלי הגגות, בין אם מסחריים או פרטיים, מחוזרים והבטחות רבות ניתנות שקשה לעיתים לזהות דרכן את איכויות החברה המתקינה. לדוגמא: התקנה לא אופטימאלית תוריד את תפוקת המערכת לאורך זמן, אחריות לציוד שהותקן תהיה חסרת ערך אם היצרן או המתקין ייקלעו לקשיים/ וייעלמו. אכן, סיכון לא מבוטל כשמדובר בחוזים ל 20- שנה.
הנה דוגמא למהלך מיתוג שבנתה טיטאן לחברת ענבר הפועלת בשוק זה. ענבר היא מהחברות המובילות ובעלות הניסיון הרב ביותר במכירה ובהתקנה של מערכות פוטו-וולטאיות בישראל. האתגר: לייצר בידול בין השאר על ידי שפה גרפית חדשה וזהות מותג שימצבו אותה בשונה משחקניות אחרות בשוק.
על קהל היעד ידענו- שרובו אינו חדש לתחום הסולארי ולהזדמנות העסקית הטמונה בו.
על השחקניות הנוספות בשוק ידענו ש- הן מתקשרות עצמן בשתי גישות שונות:
גישה עסקית - התמקדות בפן הטכנולוגי והרווח הכלכלי. גישה ירוקה- אחריות ומחויבות לעולם ירוק יותר
בעת העבודה של צוות טיטאן עם חברת ענבר הוחלט שעל חברת ענבר לאמץ גישה חדשה השמה את יתרון ההון האנושי, האיכות והאמינות בחזית ולשלבו במסרים שיווקים ושפה גרפית המתקשרים את הגישה העסקית והירוקה גם יחד.
ענבר היא:
* "האנשים הטובים ביותר תחת השמש" שתוכל לסמוך עליהם בכל רובד
* שרות
* התנהלות אישית
* איכות התקנה
* אמינות
* שותפה לטווח רחוק
ולכן:
1. צילמנו את אנשי החברה: מנכ"ל, מתקין, מהנדס. כל אחד נתן ציטוט וזה מוקם בחזית הפרסומים- יחס אישי, שרות ואמינות
2. עוצבה שפת אייקונים שלמה שמשדרת קדמה וטכנולוגיה
3. עוצב לוגו שהוא שקע שמתפרש גם כשמש או אף פנים מחייכות, קריצה לתחום הירוק.
לדוגמאות / אימגים של חברת ענבר http://cafe.themarker.com/post/1680483/
Titan BrandWise | טיטאן מיתוג | איסרליש 22 תל אביב, 67014, טל. 03-561763 | michal@titan.co.il